"Każdy z nas ma ocean możliwości - problem w tym, ze większość ludzi
przychodzi do tego oceanu z łyżeczką od herbaty." — Jim Rohn

10 zasad zdrowego odżywiania

1. Jedz regularnie

Jedź posiłki o stałych porach, dzięki temu unikniesz odkładaniu się „zapasów”. 

2. Warzywa mogą być smaczne!

 Warzywa traktujemy jako dodatek do posiłków. Dlaczego by nie jadać ich na codzień? Są przede wszystkim zdrowe, kolorowe, przyjemne dla oka i smaczne.

3. Jedź wszystko, ale z umiarem. 

Ogranicz spożywanie słodyczy. Zastąp je czymś zdrowszym, np. owocami. 

4. Unikaj alkoholu i papierosów

5. Pamiętaj że jemy także oczami – dbaj o estetykę posiłków 

Jemy nie tylko ustami, ale również oczami i nosem. 

6. Produkty typu fast food zastąp zdrowszymi, samodzielnie przygotowanymi wersjami

Samodzielnie przygotuj hamburgery, hot-dogi a nawet kebab. 

 7. Używaj ziół, a ogranicz sól

Bazylia, tymianek, mięta, rozmaryn, oregano i wiele innych ziół nadaje potrawom inny smak i aromat. 

8. Pij dużo płynów

Powinniśmy pić dużo płynów, najlepiej wodę, gdyż nie zawiera żadnych sztucznych dodatków. Jeśli nie lubisz pić samej wody, dodaj do niej cytrynę i świeżą miętę 

9. Używaj oliwy z oliwek

Oliwa z oliwek jest bogata w witaminy z grupy A, D, E oraz K. Jej dobroczynne działanie polega na zdolności asymilacji cukrów i wyrównywania ich poziom we krwi, dlatego też oliwa z oliwek jest polecana diabetykom. 

10. Dowiedz się co jesz – czytaj etykiety 

Zakupy rób z głową. Niech czytanie etykiet wejdzie Ci w nawyk. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co wkładasz do koszyka.