"Każdy z nas ma ocean możliwości - problem w tym, ze większość ludzi
przychodzi do tego oceanu z łyżeczką od herbaty." — Jim Rohn

Jedzmy dla zdrowia!

Ludzki organizm  potrzebuje ponad 60 składników, by mógł prawidłowo funkcjonować. Musimy ich dostarczyć wraz z pożywieniem. Nie ma jednak takiego produktu, który zawierałby je wszystkie. Dlatego ważne jest aby nasz codzienny jadłospis był urozmaicony i składać się z różnorodnych pokarmów. Dieta musi być dobrze zbilansowana, nie może zabraknąć w niej żadnego z niezbędnych składników!

Ważne zasady żywieniowe:

  • Większość węglowodanów powinniśmy spożywać w pierwszej połowie dnia czyli na śniadanie i obiad. 
  • Główny posiłek dnia powinien składać się w większości z białek. 

Dania gotowe, przemysłowo przetworzone to typ jedzenia który nas nie odżywia i jest ubogi w składniki odżywcze, a więc nie jedz „gotowców” , unikaj  fast-foodów, zup z proszku, gotowych sosów, konserw czy tanich wędlin – te produkty zawierają dużo konserwantów, barwników, cukru, soli, szkodliwego tłuszczu.  

Pięć największych błędów żywieniowych:

  1. Nieregularne spożywanie posiłków – Często jadamy w pośpiechu, jeden lub dwa duże posiłki w ciągu dnia z powodu braku czasu zamiast 4-5 mniejszych. Skutkiem tego jest rozregulowanie metabolizmu, problemy z układem trawiennym i często  gromadzenie się zbędnych kilogramów.
  2. Rezygnowanie ze śniadań - Śniadanie jest podstawowym i najważniejszym posiłkiem  dnia. Umożliwia rozruch układu pokarmowego i dostarcza potrzebnej  energii na pierwszych kilka godzin po przebudzeniu. 
  3. Podjadanie między posiłkami – z różnych powodów: z głodu, dla rozrywki lub dla zabicia czasu. Jeśli odczuwasz ochotę na podjadanie może to oznaczać, że nasza dieta jest źle zbilansowana i w podstawowych posiłkach nie dostarcza się odpowiedniej porcji składników mineralnych i witamin.
  4. Za mało owoców i warzyw - Zgodnie ze znaną na całym świecie zasadą Five a Day!, owoce i warzywa powinniśmy spożywać pięć razy dzienne i to najlepiej na surowo.