"Każdy z nas ma ocean możliwości - problem w tym, ze większość ludzi
przychodzi do tego oceanu z łyżeczką od herbaty." — Jim Rohn

Przepis na idealną dietę:

4-5 małych posiłków dziennie, 8 szklanek wody, co najmniej 500 g warzyw i owoców.

Najlepsza dla naszego organizmu ilość posiłków to 4-5 dziennie. Stałe dostarczanie energii, sprawi, że jej nadwyżka nie będzie magazynowana i odkładana w postaci tkanki tłuszczowej. Dzień powinniśmy zaczynać od obfitego, ciepłego śniadania, później stopniowo zmniejszać porcje. Jedz tylko wtedy gdy odczuwasz głód, a kiedy już się nasycisz – po prostu przestań jeść. Nie jedz tylko dlatego, że coś zostało na talerzu, jest zapłacone albo „tak wypada”. 

Zgodnie z zaleceniami każdego dnia powinniśmy zjeść co najmniej 500 gram warzyw i owoców, najlepiej 5 razy warzywa i owoce w ciągu dnia, z czego jedną porcję możemy zastąpić szklanką świeżo wyciskanego soku. 

To nie prawda że ostatni posiłek powinien być jedzony nie później niż o 18:00. Ważne jest aby zjeść nie później niż 2-3 godziny przed snem. Nie może to być jednak posiłek ciężko strawny. Po skończonym posiłku warto sięgnąć po szklankę wody. To dobry moment, aby zastanowić się, czy w ciągu dnia wypiliśmy jej właściwą ilość.