"Każdy z nas ma ocean możliwości - problem w tym, ze większość ludzi
przychodzi do tego oceanu z łyżeczką od herbaty." — Jim Rohn

Spożywanie 10 g błonnika każdego dnia zmniejsza ryzyko raka jelita grubego o 10 % 

Błonnik pełni bardzo ważne funkcje dla zdrowia człowieka i powinien być ważnym elementem codziennych posiłków. Bogata w błonnik dieta pomaga obniżyć stężenie cholesterolu i trójglicerydów.  Błonnik wspomaga także zmniejszanie masy ciała poprzez zwiększanie uczucia sytości przy spożywaniu posiłków. Sam błonnik nie zwiększa wartości kalorycznej posiłku, jednak pęcznieje w żołądku wiążąc wodę, zmniejsza uczucie głodu i opóźnia moment w którym pożywienie opuszcza żołądek. Wspomaga także prawidłową przemianę materii, wchłania produkty fermentacji jelitowej, dzięki czemu umożliwia rozwój właściwej flory bakteryjnej. Wymienione właściwości sprawiają, że jest doskonałym naturalnym środkiem w profilaktyce i leczeniu zaparć, biegunek i bólów towarzyszącym żylakom odbytu. 

Siemię lniane, chleb razowy, groszek, fasola, kiełki, brukselka, makaron z pełnego ziarna, chleb owocowy czy jagody są doskonałym źródłem błonnika i codzienne ich spożywanie gwarantuje pokrycie dziennego zapotrzebowania organizmu na błonnik.